fizjoterapia uroginekologiczna

Fizjoterapia uroginekologiczna polega na usprawnianiu funkcji mięśni dna miednicy. To od ich stabilności zależy sprawne funkcjonowanie narządów rozrodczych i układu moczowego.

Kiedy warto umówić się na fizjoterapię uroginekologiczną?

Można wymienić dwa główne powody, dla których warto wybrać się na fizjoterapię uroginekologiczną:

Profilaktyka, która sprowadza się do świadomości kobiet w zakresie ewentualnych problemów natury intymnej. Fizjoterapia jest szczególnie istotna dla kobiet przygotowujących się lub będących w ciąży, po porodzie oraz wchodzących w okres menopauzalny. Sprawne mięśnie dna miednicy zapobiegają obniżaniu się pęcherza moczowego, nietrzymaniu moczu, a także ułatwiają poród. Mogą również przywrócić satysfakcję z życia seksualnego kobiet, które odczuwają ból podczas stosunku.Drugim powodem dla którego warto udać się na konsultację uroginekologiczną jest leczenie. Do najczęstszych problemów w tym zakresie można zaliczyć wysiłkowe i nocne nietrzymanie moczu, obniżanie się macicy i pęcherza, zbyt szeroka lub zbyt wąska pochwa, bolesne miesiączki czy przewlekłe bóle lędźwiowego odcinka kręgosłupa.

Rehabilitacja uroginekologiczna realizowana jest w Tczewie. Zapraszamy także osoby z pobliskich miast: Malborka i Starogardu Gdańskiego.

W Nova Clinica przeprowadzamy także konsultacje ginekologiczne

Zobacz jak możemy Ci pomóc

W NovaClinica zajmujemy się fizjoterapią w następujących przypadkach:

przygotowanie do ciąży, tzw. trymestr „0”
opieka okołoporodowa
terapia w ciąży- bóle miednicy, spojenia łonowego, bóle kręgosłupa, obrzęki przygotowanie do porodu
rozejście mięśnia prostego brzucha
bóle w obrębie blizny po cesarskim cięciu oraz nacięciu/ pęknięciu krocza
obniżenie narządów miednicy
wysiłkowe nietrzymanie moczu