Damian Borof

Specjalista neurochirurgii

DAMIAN BOROF JEST ABSOLWENTEM WYDZIAŁU LEKARSKIEGO GDAŃSKIEGO UNIWERSYTETU MEDYCZNEGO

W 2012 roku odbywał staż podyplomowy w Szpitalu Wojewódzkim w Gdańsku (obecnie Copernicus Sp. z o.o.) podczas którego szeroko interesował się zagadnieniami z zakresu neurochirurgii.

Specjalizację z neurochirurgii rozpoczął w Wojewódzkim Szpitalu Zespolonym w Elblągu na Oddziale Neurochirurgii, Neurotraumatologii i Chirurgii Kręgosłupa uzyskując w 2020 roku tytuł lekarza specjalisty neurochirurgii.

Nadal pracuje w oddziale zajmując się leczeniem operacyjnym i zachowawczym takich schorzeń jak

1. Urazy czaszkowo – mózgowe.
2. Urazy kręgosłupa i rdzenia kręgowego.
3. Neuroonkologia.
4. Choroby zwyrodnieniowe kręgosłupa. (Dyskopatia szyjne, piersiowe i lędźwiowe, spondylozy i stenozy szyjne oraz lędźwiowe)
5. Przewlekłe zespoły bólowe. (Nerwobóle nerwu V. Leczenie przewlekłego bólu kręgosłupa)
6. Wodogłowie.
7. Choroby naczyniowe mózgowia.
8. Procesy zapalne.

(Ropnie i ropniaki wewnątrzczaszkowe. Ropniaki kanału kręgowego)

Jako członek Polskiego Towarzystwa Neurochirurgów, oraz Europejskiego Towarzystwa Neurochirurgów „The European Association of Neurosurgical Societies” (EANS) regularnie bierze udział w licznych konferencjach i szkoleniach w kraju i za granicą.

Jest absolwentem programu edukacyjnego z zakresu chirurgii kręgosłupa „Spine

Academy” (Austria, Niemcy) prowadzonego w latach 2015-2018 oraz absolwentem kursu leczenia urazów kręgosłupa szyjnego odbywającego się w Holandii.

Dzięki zdobytemu doświadczeniu został autorem kilku publikacji naukowych, które są prezentowane na międzynarodowych konferencjach, między innymi na forum BIT’s 12th Annual World Cancer Congress w 2019 roku w Osace.